Klachtenfunctionaris
Indien u bij de betrokken
medewerker of specialist geen gehoor vindt voor uw klacht of er is geen
gelegenheid voor een gesprek waarin u uw ongenoegen kenbaar kunt maken, dan kunt
u zowel mondeling als schriftelijk een klacht indienen.
Een klachtenformulier
kunt u vinden in de patiënteninformatiebrochure. Ook bestaat de mogelijkheid om
via deze website een klachtenformulier in te vullen.
Wanneer u uw klacht
mondeling wilt indienen, kunt u hiervoor contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Er kan dan een afspraak met u worden gemaakt.
Alle klachten/brieven worden eerst gezien door de klachtenfunctionaris. Na
ontvangst van uw brief wordt er contact met u opgenomen. In overleg met u wordt
besproken op welke wijze uw klacht in behandeling wordt genomen. De
klachtenfunctionaris kan u hierbij adviseren. In een aantal gevallen kan de
voorkeur uitgaan naar een gesprek met degene over wie u klaagt, in andere
gevallen kan de voorkeur uitgaan naar een behandeling door de klachtencommissie.
De klachtenfunctionaris onthoudt zich van een mening over uw klacht en stelt
zich onpartijdig op. De klachtenfunctionaris kan bij de betrokkene(n) of
leidinggevende een (schriftelijke) reactie vragen op uw klacht. U wordt van het
resultaat op de hoogte gesteld. Indien u dit wenst, kan de klachtenfunctionaris
ook een gesprek tussen u en de betrokkene(n) regelen. Op verzoek kan de
klachtenfunctionaris bij een gesprek met degene(n) over wie wordt geklaagd als
onpartijdige gesprekspartner aanwezig zijn.
De klachtenfunctionaris streeft ernaar om uw klacht zo spoedig mogelijk af te
handelen, uiterlijk binnen een termijn van zes weken. Als dit niet mogelijk is,
krijgt u hiervan bericht. Naar aanleiding van de ingediende klacht wordt door de
Raad van Bestuur beoordeeld of er maatregelen in gang moeten worden gezet om
hiermee de kwaliteit te verbeteren en klachten in de toekomst te voorkomen.
Met het indienen van uw klacht geeft u de klachtenfunctionaris en de
betrokkene(n) uit het ziekenhuis, die om een reactie worden gevraagd,
toestemming tot het inzien van het medisch en verpleegkundig dossier. Indien u
dit niet wilt, dient u dit schriftelijk kenbaar te maken.
Indien u zelf niet in staat bent een klacht in te dienen, kan uw wettelijk
vertegenwoordiger namens u een klacht indienen. Wanneer een klacht wordt
ingediend door een ander dan de patiënt zelf, dient de patiënt de (klacht)brief
mede te ondertekenen.
Het telefoonnummer van de klachtenfunctionaris van Flebologisch Centrum Zuid-Hollandse Eilanden is (0187) 60 76 42 of 06 53 58 17 40.
U kunt uw brief sturen naar:
Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis / Flebologisch Centrum Zuid-Hollandse Eilanden
t.a.v.
klachtenfunctionaris
Postbus 153
3240 AD Middelharnis
U kunt ook een e-mail sturen naar klachtenfunctionaris@curamare.nl.
Klik hier om het
klachtenformulier in te vullen via de website of om het formulier te
downloaden.
De klachtenfunctionaris heeft een geheimhoudingsplicht over alles wat u
vertelt. Alleen met uw toestemming wordt uw klacht aan anderen bekend gemaakt,
bijvoorbeeld aan de Raad van Bestuur. Uiteraard gaat men hierbij zorgvuldig om
met uw persoonsgegevens.
Wanneer u een klacht indient, wordt deze geregistreerd. Aan de hand van een
geanonimiseerd overzicht worden de klachten elk kwartaal besproken met de Raad
van Bestuur. Uw klacht is daarmee een belangrijk hulpmiddel ter verbetering van
de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Tevens wordt een jaarverslag
opgesteld, waarin de klachten geanonimiseerd worden opgenomen.
Mocht de behandeling van uw klacht niet tot het door u gewenste resultaat
leiden, dan heeft u de mogelijkheid uw klacht schriftelijk in te dienen bij de
klachtencommissie van het ziekenhuis. |